vrijdag 27 februari 2009

straight guys, fashion and Jude Law

Straight guys and fashion. Zelden groeit er iets moois tussen die twee. Eerder nog het tegenovergestelde. Als je mannen zo laat doen komen zonder schroom als Pipo de clown naar buiten, zonder je aan het lachen te willen brengen. In het beste geval weten ze zich nog behoorlijk goed te kleden zoals my good famous singer friend Lenny, Lenny Kravitz, maar echt fashion savvy zie je ze zelden. Most of those fashion savvy guys are gaymen. I whish all guys were gay, in a way. If I didn’t have my famous boyfriend, off course. 

Een voorbeeld:

Ok, gisteren had ik een bijzondere conversatie in Londen in Primrose Hill met Jude, Gwen en Gavin. Oeps, I’m sorry, met Jude Law, Gwen Stefani en Gavin Rossdale. Tja, soms vergeet ik wel es dat niet iedereen hen bij de voornaam kan noemen. Anyway, we zaten bij Gwen Stefani en Gavin Rossdale thuis rustig een koffie te drinken. Met een stevig glas bourbon ernaast toen Gwen, begon te zeuren over het feit dat haar mooie MiuMiuschoenen geen Diorschoenen zijn. Weet je Gwen is een leuke meid maar soms praat ze net iets te veel over kleding. En bovendien, zeuren omdat je MiuMiuschoenen niet van Dior zijn? Waar gaat dit over? “I wish these cute little MiuMiu’s were Dior’s.” Ik keek links van me naar Jude Law, die not surprisingly, me al de hele aan het aanstaren was. Jude staat bekend in het milieu als een womanizer. I’m definitely not wondering how. Ik moet bekennen dat ik eerst wel een crush voor hem had (who didn’t?) maar als je hem ‘in actie’ ziet is dat zo weer over. Cassanova maar dan de desperate version, zoiets. Verder is hij wel een aardige kerel.  

Ok, Gwen was dus aan het zagen, Jude was naar mij aan het staren en Gavin, die was weer zo attent om op Gwens woorden in te gaan. Gavin is net een aardse engel, too good to be true, en vooral voor z’n vrouw. Alleen, wat hij zei klonk niet echt geweldig. But don’t blame him, blame Gwen: wat kun je nu op zoiets zeggen? “Dan schrijven we gewoon Dior aan de binnenkant en doen we alsof het Dior’s zijn.” How old was he? Eight? Let’s pretend I’m a princess. Yeah, I’m a princess! Anyway Gwen deed niet mee: “But they won’t be Dior’s!”.

Commentaar vanuit een onverwachtse hoek. Van mij niet, aangezien ik deze conversatie te surrealistische vond om aan deel te nemen moest hij dus van Jude komen. Licht geïrriteerd zei hij “Wat maakt het nu uit of het Dior’s of MiuMiu’s zijn, zolang het maar designerschoenen zijn.” Tot mijn verbazing en afschuw schoot Gwen in de lach en gaf Jude gelijk “Hey ja, soms ben ik het allemaal net iets te gewoon.” Verstomd keek ik haar aan. Fashionista? I think not! Op deze fashion faux pas moest ik gewoon reageren. Blijkbaar ben ik de only person in these room met reasonable fashion senses “Ja sorry, Jude maar hier volg ik jou niet. Dior, MiuMiu. Not the same. Anders zouden we het gewoon ook evengoed allemaal ‘expensive shoes’ kunnen noemen or whatever, ‘something really expensive to hurt your feet in’ maybe, or ‘haute chaussure’. Gwen moet niet zeuren over welk label er in haar prachtige schoenen zit ... Dat is gewoon ... raar. Wat jij zegt is gewoon barbaars, fashionbarabarisme! Ik denk dat ik een weekje niet meer met jou spreek.”

Zie je, most straight men don’t know anything, anything about fashion. Het onderscheid tussen een Dior, Chanel, MiuMiu, not for them. Voor hen is het allemaal designer en daarom oké. Wake up guys some of them designershoes are never, are just never okay to wear. Even not if you go camping.     

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten